Z GLOBÁLNÍHO HLEDISKA JE TO POUZE PRINCIPIÁLNÍ BAZÍROVÁNÍ NA BÁZI MENTÁLNÍHO KOMPROMISU A JE ZCELA NERENTABILNÍ O TOMTO DISKUTABILNÍM PROBLÉMU DÁLE POLEMIZOVAT

Mé zkušenosti se stovkomat.cz

Mé zkušenosti se stovkomat.cz
13.03.2016

I když jsem k této službě velmi skeptický, přišla doba kdy k určitému účelu, chtěl jsem vyzkoušet služeb a službiček ze stovkomat.cz. Jaká byla má zkušenost? Má smysl využívat tamních služeb? 

Zaměřeno na sociální sítě

Na stovkomat.cz je spoustu služeb a službiček. Některé pobaví, jiné už jsou z podstaty věci nesmyslné. Je třeba k tomu přistupovat s rozumem. Například chtít získat kvalitní logo za 150 Kč je nerozum. Nicméně mi šlo především o sdílení virálních a jiných příspěvků na Facebooku. Student který tomu věnuje čas za 200 Kč to je reálná představa. Výsledek je ovšem horší. 

Celkově jsem vyzkoušel tři různé uživatele (dodavatele) stovkomat.cz (vždy jsem vybíral s historií a hodnocením) na a) sdílení příspěvků na FB skupiny a stránky b) nahození fanoušků na twitter/facebook. Pro objektivní hodnocení jsem vyzkoušel sdílení tři různých příspěvků v průběhu cca jednoho týdne (aby se nedalo vymlouvat na to, že příspěvky nebyly zajímavé). Využil jsem příspěvky, které jsou vyzkoušené, na které lidé hodně reagují. 

Očekávání

Očekávání jsem neměl velké. U sdílení na Facebooku bylo uvedeno pro 1 000 000 fanoušků. Bylo mi jasné, že polovina budou mrtvé duše a nahnané čísla fanoušků daných skupin a stránek. Ale i při tomto procento za tu cenu se mi zdálo zajímavé to vyzkoušet. Obzvlášť když pod "jobem" je desítky nadšených recenzí. 

Výsledek

Komunikace: dobrá. Daný dodavatel jobu píše, odpovídá, komunikuje. 
Termíny: náhodné. Jednou dodržel požadavek, podruhé nikoliv. 
Nevýhody: absolutně mrtvé stránky a skupiny, reakce minimální. U virálních příspěvků náklad = přínos, takže vlej vylej. Druhou nevýhodou je, že dodavatel má "jobů více" a během hodiny tam nasází 3-5 příspěvků. 

Závěr

Využít stovkomat.cz pro sociální sítě nemůžu doporučit ani vyloženě hanit. Co se týká nákladů vs efekt vs zpětný výdělek jsem po tomto testu mírně v plusu. Obrovskou nevýhodou v této branži je práce s mrtvými dušemi. Inzeráty sice zní na milión fanoušků a podobné čísla nicméně při sdílení na Facebook stránce o 35 000 fanoušků s aktivními uživateli je 4x lepší výsledek než při těchto službách. 

Za 150 Kč toho dohromady moc nepořídíte. A s tímto v paměti je možné stovkomat.cz využít. Bez vysokých očekávání. 

PS tímto samozřejmě není možné nijak posuzovat službu jako takovou tedy koncept stovkomatu. Tady je nutné podotknout, že provozovat serveru se staví ke službě výborně. Jak co do komunikace, garance vrácení peněz, atd.